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중국시장에서 한국산과 일본산 화장품에 대한 소비자 속성지각이 만족과 제품충성도에 미치는 영향에 관한 비교연구

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Author(s)
이뢰
Issued Date
2006
Abstract
Currently in the middle of time Chinese economy where the global center of market. It has accelerated to be rising to the surface quickly in the world's economy. China has 5,000 years of history and the population of 1,300,000,000, absurd buying power, and the consuming market it is being proud. And it is not easy to occupy or develop about market. But according to research about main Chinese domestic demand market, the advance enter excessively and recently. The Chinese consumers against the product which place multinational company is becoming accomplished.
From the research which it sees consequently, there is a place which examines the purchase trend decision. The process degree of the Chinese consumers perception against the Korean product, in the object and the Japanese product, what kind of effect to a customer satisfactory tile loyalty degree and the price which is a consumer attribute perception, follow the Chinese consumers in design, the product brand image and the home effect.
The research which it sees was composed of two portions of fundamental grudge objection literature research and actual proof research in preceding research. The origination old friendship necessity against a research objective is described domestic W outside literature investigation. It led the consumer attribute against the product it perceived, to execute the objection triangular position with a customer satisfaction and an re-use intention. It followed hereupon and the fabrication justice against construction sets. Each variables and a measurement method and a study model it revealed to set in objection literature research portion. In actual proof research portion it executed a question investigation from the Chinese actual place, it used it verified a reliability analysis, a main analysis, an interrelation analysis, a structure equation analysis and the difference analysis back with the SPSS and LISREL statistical program a research construction.
The consumer attribute perception customer satisfaction and loyalty frost effect goes mad from result Chinese market of the research which it sees it will be able to confirm the thing. It sees more concretely the price which is a consumer attribute perception, design, the home image effect of affection (+) to a customer satisfaction, the customer satisfaction attitude loyalty, the loyalty which probably is revealed that effect of affection (+) to each conduct loyalty degree.
Alternative Title
A Comparative Study on the Effects of Attribute Perceptions between Korean and Japanese Origin Cosmetic Products in China Market on Satisfaction and Product Loyalty
Alternative Author(s)
Li, Lei
Affiliation
조선대학교 대학원
Department
일반대학원 경영학과
Advisor
김종호
Awarded Date
2007-02
Table Of Contents
제 1 장 서론 = 1
제 1 절 연구의 필요성 = 1
제 2 절 연구목적 = 2
제 3 절 연구구성 = 3
제 2 장 본론 = 5
제 1 절 중국시장 = 5
1.1 중국시장 현황 = 5
1.2 한국산화장품의 중국 시장 진출 현황 = 6
제 2 절 소비자 속성지각 = 7
2.1 제품에 대한 소비자 속성지각 = 7
2.2 소비자 속성지각 구성요소 = 8
2.2.1 제품가격 = 8
2.2.2 디자인 = 11
2.2.3 제품브랜드 이미지 = 14
2.2.4 제품원산지 이미지 = 15
제 3 절 만족도 = 17
제 4 절 충성도 = 19
4.1 충성도의 정의 = 19
4.2 만족도와 충성도의 관계 = 21
제 3 장 연구모형 및 가설설정 = 22
제 1 절 연구모형의 설계 = 22
제 2 절 연구가설 설정 = 23
2.1 외국 화장품 이미지에 따른 재 구매 행동에 대한 차이 = 23
2.2 소비자 속성지각과 만족도 = 24
2.2. 1제품가격과 만족도 = 24
2.2. 2디자인과 만족도 = 25
2.2. 3브랜드이미지와 만족도 = 26
2.2. 4원산지 이미지와 만족도 = 27
2.3 만족도와 충성도 = 28
제 3 절 조작적 정의 = 30
3.1 지각된 가격 = 30
3.2 디자인 = 30
3.3 브랜드 = 31
3.4 원산지 이미지 = 31
3.5 만족도 = 31
3.6 충성도 = 32
제 4 장 실증분석 및 가설검증 = 33
제 1 절 표본설정 및 자료수집 = 33
제 2 절 중국 소비자들의 한국.일본산 화장품 인식정도 = 35
2.1 한국.일본산 화장품 사용이유 = 35
2.2 한국.일본산 화장품 구입결정 내용 = 36
제 3 절 확증적 요인분석 및 신뢰도 분석 = 37
3.1 소비자 속성지각 확증적 요인분석 및 신뢰도 분석 = 37
3.2 내생변수의 확증적 요인분석 = 38
3.3 2차 확증적 요인분석 = 40
제 4 절 전체모형을 위한 공분산구조분석 = 41
4.1 측정변수와 이론변수 간의 경로계수 = 42
제 5 절 가설검증 = 44
5.1 한국.일본산화장품에 대한 중국 소비자의 속성지각이 만족도에 미치는 영향 = 44
5.2 한국.일본산화장품에 대한 중국 소비자의 속성지각이 재구매행동에 미치는 영향 = 45
5.3 소비자 속성지각이 만족도에 미치는 영향 = 48
5.4 만족도가 제품충성도에 미치는 영향 검증 = 50
제 6절 분석결과 = 52
제 5 장 결론 = 53
제 1 절 연구요약 = 53
제 2 절 연구결과의 시사점 = 55
제 3 절 연구의 한계점 = 56
참고문헌 = 58
= 64
Degree
Master
Publisher
조선대학교 대학원
Citation
이뢰. (2006). 중국시장에서 한국산과 일본산 화장품에 대한 소비자 속성지각이 만족과 제품충성도에 미치는 영향에 관한 비교연구.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/6720
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000234188
Appears in Collections:
General Graduate School > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2008-06-25
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