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브랜드 심볼의 크기가 소비자 반응에 미치는 영향: 브랜드 강도의 조절역할

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Author(s)
전훈
Issued Date
2010
Keyword
브랜드 심볼|브랜드 강도|소비자 반응
Abstract
Brands are one of the most invaluable assets a company has in order to compete efficiectly and effectively against competitors. As such, companies endeavor to buils strong brands. Much research has been done on brand equity and extension, but there have been relatively few empirical studies on how to build strong brands. Effectively building a strong brand depends partly on the initial choise of posotive brand elements such as the brand name, logo, symbol.
This study examined how symbol size affected consumers' response between the brand strength. According to the result, participants more favorably evaluated a big symbol than a small symbol in the strong brand, whereas favorably evaluated a small symbol than a big symbol in the weak brand.|Key words|brand symbol, brand strength, consumers' response
Alternative Title
The Effects of the Symbol Size on the Consumer Responses: The Moderating Role of Brand Strength
Alternative Author(s)
Jeon, Hun
Affiliation
조선대학교 경영대학원
Department
경영대학원 경영학석사학위과정
Advisor
박종철
Awarded Date
2011-02
Table Of Contents
目 次

표 목차 .............................................................................................................. ⅲ
그림목차 ............................................................................................................. ⅳ
ABSTRACT .......................................................................................................ⅴ

제 Ⅰ 장 서 론 1
제 1 절 문제의 제기 1
제 2 절 연구의 목적 3

제 Ⅱ 장 이론적 배경 4
제 1 절 브랜드의 정의 및 역할 4
제 2 절 심볼의 정의 및 역할 8
1. 심볼의 정의 8
2. 심볼의 기능 9
3. 심볼관련 연구 11
제 3 절 브랜드 강도 13

제 Ⅲ 장 연구방법 및 실증분석 16
제 1 절 실험설계 및 참가자 16
제 2 절 변수조작 및 실험절차 17
제 3 절 변수측정 18
1. 종속변수 18
2. 통제변수 18
제 4 절 분석결과 19
1 신뢰성 및 조작화 검증 19
2 가설검증 19
제 Ⅳ 장 토의 및 결론 26
제 1 절 연구결과 요약 및 의의 26
제 2 절 연구의 한계점 및 향후연구 28

[참고문헌] 29

[부록] 35
Degree
Master
Publisher
조선대학교 경영대학원
Citation
전훈. (2010). 브랜드 심볼의 크기가 소비자 반응에 미치는 영향: 브랜드 강도의 조절역할.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/445
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000241185
Appears in Collections:
Business > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2011-03-03
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