2015 개정 교육과정에 따른 중학교 1학년 수학교과서 분석
- Author(s)
- 김혜지
- Issued Date
- 2020
- Keyword
- 2015 개정 교육과정, 중학교 1학년 수학교과서, 함수 영역, 그래프
- Abstract
- The informal graph was introduced for the first time in function domain in the middle school mathematics curriculum revised in 2015. The study is on an analysis of the content of the graph which is in the seventh mathematics textbook according to the curriculum revised in 2015, and to established framework of the elements of the representation and interpretation of the graph. This study executed cross analysis by textbook system, textbook, and the number of the graph drawn on a coordinate plane on the representation and interpretation of the graph. This thesis shed light on developing the practical textbook which has characteristic respectively, while adjusting the scope of the elements of the representations and interpretations of the graph.
- Alternative Title
- Analysis of the Seventh Grade Mathematics Textbook According to the Curriculum Revised in 2015: Focused on the Graph of Function Domain
- Alternative Author(s)
- Kim Hye Ji
- Affiliation
- 조선대학교 교육대학원
- Department
- 교육대학원 수학교육
- Advisor
- 황혜정
- Awarded Date
- 2020-02
- Table Of Contents
- Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
1. 그래프의 의미와 유형
2. 그래프의 표현과 해석
3. 그래프의 교과서 비교에 관한 선행 연구 조사
Ⅲ. 연구 방법
1. 분석 대상
2. 분석틀
Ⅳ. 연구 결과
1. 그래프의 정의
2. 교과서 체제별 비교
가. 도입
나. 본문 예제 및 문제
다. 중단원 평가 문제
라. 대단원 평가 문제
마. 역량반영 과제
바. 읽기자료
3. 교차분석
4. 그래프 개수
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
- Degree
- Master
- Publisher
- 조선대학교 교육대학원
- Citation
- 김혜지. (2020). 2015 개정 교육과정에 따른 중학교 1학년 수학교과서 분석.
- Type
- Dissertation
- URI
- https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/16345
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000281988
-
Appears in Collections:
- Education > 3. Theses(Master)
- Authorize & License
-
- AuthorizeOpen
- Embargo2020-02-26
- Files in This Item:
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.