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고객만족도가 골프연습장의 재구매 의도와 구전효과에 미치는 영향

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Author(s)
최석
Issued Date
2012
Abstract
The purpose of this study is to examine the effects of consumer satisfaction on repurchase intention and electronic word of mouth effect in driving ranges and provide empirical materials of order of priority about marketing service which can improve management efficiency of driving ranges.
According to the results of this study; first, the manager of the golf driving range need to establish the efficient consumer management plan like, order of priority marketing strategies in order to improve the repurchase intention in golf driving range and indoor golf practice range.
Second, for the electronic word of mouth effect of golf practice range, the decision maker should plan to improve the quality of services such as, order of priority marketing strategies.
Third, in order to improve efficiency of electronic word of mouth effect of golf practice rang, repurchase intention and electronic word of mouth effect of outdoor golf driving range, the manager should set up the educational services of marketing strategies as order of priority marketing strategies.
Alternative Title
Effects of Consumer Satisfaction on Repurchase Intention and Electronic word of Mouth Effect in Driving ranges
Alternative Author(s)
Choi Seok
Affiliation
조선대학교 교육대학원
Department
교육대학원 체육교육
Advisor
정명수
Awarded Date
2012-08
Table Of Contents
제1장 서 론 1
제1절 연구의 필요성 1
제2절 연구의 목적 4
제3절 연구의 가설 5
제4절 연구의 제한점 6

제2장 이론적 배경 7
제1절 고객만족 7
제2절 재구매 의도 9
제3절 구전효과 12

제3장 연구방법 14
제1절 표본추출 및 설문조사 14
1. 표본추출 방법 14
2. 설문조사지 구성 14
제2절 설문자료의 특성 15
1. 연구대상자의 특성 15
2. 연구대상자의 골프연습장 이용에 관한 특성 17
3. 골프장 만족도 19
제3절 연구모형 21
1. 다중회귀모형 21
2. 다중선형회귀모형의 추정 21
3. 회귀계수에 대한 가설검정 23
제4절 연구모형설정 및 변수정의 24

제4장 연구결과 26
제1절 설명변수 검정 26
1. 인구통계학적 변수 26
가. 재구매 의도와 관계검정 26
나. 구전효과와 관계검정 28
2. 골프 관련변수 30
가. 재구매 의도와 관계검정 31
나. 구전효과와 관계검정 32
3. 골프연습장 만족도 33
가. 재구매 의도와 관계검정 34
나. 구전효과와 관계검정 35
제2절 가설검정 35
1. 골프연습장과 재구매 의도 35
가. 실외골프연습장과 재구매 의도 38
나. 실내골프연습장과 재구매 의도 39
2. 골프연습장과 구전효과 41
가. 실외골프연습장과 재구매 의도 42
나. 실내골프연습장과 구전효과 44
3. 구전효과와 재구매 의도 45

제5장 논의 47
제1절 고객만족도와 골프연습장의 재구매 의도 47
제2절 고객만족도와 골프연습장의 구전효과 48
제3절 재구매 의도와 구전효과 49
제6장 결론 및 제언 50
제1절 결론 50
제2절 제언 52

참고문헌 53

부록 64
Degree
Master
Publisher
조선대학교대학원
Citation
최석. (2012). 고객만족도가 골프연습장의 재구매 의도와 구전효과에 미치는 영향.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/15528
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000263341
Appears in Collections:
Education > 3. Theses(Master)
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  • AuthorizeOpen
  • Embargo2012-08-09
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