二次函數의 效率적인 指導방안 硏究 : 9단계를 중심으로
- Author(s)
- 김령양
- Issued Date
- 2006
- Abstract
- The purpose of this thesis is helping students to understand basic concepts and definition of quadratic function when they meet it first.
For this it is necessary for us to have teaching methods for motivating students through various examples and boosting their interests.
It follows from this reason that we suggest the reformative and effective teaching methods for function unit.
- Alternative Title
- A study on an efficient teaching method for quadratic functions
- Alternative Author(s)
- Kim, Lyeong Yang
- Affiliation
- 조선대학교 교육대학원
- Department
- 교육대학원 수학교육
- Advisor
- 韓承局
- Awarded Date
- 2006-08
- Table Of Contents
- 표목차 = ⅱ
ABSTRACT = ⅲ
Ⅰ. 서론 = 1
1. 연구의 필요성 및 목적 = 1
Ⅱ. 함수 개념 = 3
1. 함수의 개념 = 3
2. 제7차 교육과정에서의 함수도입의 차이 = 4
3. 규칙성과 함수단원에 관한 내용개요 = 5
Ⅲ. 중학교과정의 함수 단원 내용 = 7
1. 중학교 7-가, 8-가, 9-가 함수단원 = 7
2. 제7차 교육과정에서의 이차함수지도 = 11
Ⅳ. 설문지 분석에 따른 이차함수의 효율적인 지도 방안 = 15
1. 설문조사 및 연구의 대상 = 15
2. 문제의 구성과 결과 처리방법 = 15
3. 연구의 실제 = 16
Ⅴ. 결론 및 제언 = 24
참고문헌 = 26
- Degree
- Master
- Publisher
- 조선대학교 교육대학원
- Citation
- 김령양. (2006). 二次函數의 效率적인 指導방안 硏究 : 9단계를 중심으로.
- Type
- Dissertation
- URI
- https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/14669
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000233088
-
Appears in Collections:
- Education > 3. Theses(Master)
- Authorize & License
-
- AuthorizeOpen
- Embargo2008-09-10
- Files in This Item:
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.