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A Feasibility Study of Nuclear Powered Freight Carriers.

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Author(s)
Bibhupriya Acharya
Issued Date
2008
Abstract
핵추진상선의 개념은 지난 40년 동안 조선분야에서 이야기만 되어왔다. 그러나 최근 상선은 보다 크고, 빠르며, 보다 효율적인 배에 초점을 맞추어 개발하고 있다. 이러한 시점에 핵 추진은 고려할만한 가치가 있다고 사료된다. 고속해상운송수단으로서 핵 추진을 동반한 선박 설계의 개발은 새로운 시장의 개척과 항공 운송수단으로만 운송이 가능했던 소량의 고가 운송물자의 확보를 가능하게 할 것이다. 오래전부터, 운송 수단 발전 방향은 고속화, 정기선의 증가, 가능성있는 다른 시장과의 도조하려는 추세를 보여 왔다. 이러한 발전은 새로운 선형설계, 고 사양의 추진기와 고 사양의 발전시설의 출현을 가능하게 하였다.
위험하다는 인식 속에서도, 핵 추진 기관은 가장 새로운 기술의 사용하는 차세대 선박을 설계하는데 이용할 수 있다. 현재 복합되어 사용되고 있는 추진기와 에너지변환을 위한 가스터빈과 열 교환기를 포함하는 핵 기술은 기존의 추진기관을 대체할 수 있는 추진기관이다. 핵 추진은 1회 항해에 5000톤 정도의 연료를 절약할 수 있고, 안정된 가동과 비교적 낮은 핵연료의 핵연료가 그 장점이라고 할 수 있다. 본 논문은 기존에 상선에서 사용하던 전형적인 추진을 넘어선 핵추진의 장점을 알리는데 그 목적이 있다.|The concept of nuclear-powered merchant ships has been blooming in the naval architecture community for more than four decades now. But the recent developments in commercial shipping include bigger, faster and more powerful ships, where nuclear propulsion may prove an option worth considering. The development of advanced ship designs along with the nuclear power opens an opportunity for high-speed maritime transportation that could create new markets and recover a fraction of the high value goods currently shipped only by air. Over the past years, marine transportation has shown an evolutionary trend in the high-speed transport segment, with a mark consolidation in fast ferries, and an encouraging innovation potential in other markets. This evolution has been possible evolution has been possible due to the joint emergence of new hull designs, high performance propulsors and highly compact power plant package. Despite perceived hazards, inherently safe nuclear propulsion plants can be designed for next generation merchant ships employing the newest technology. Combining an existing and well proven gas turbine plus heat exchangers with inherently safe nuclear technology for energy conversion promises a viable alternative propulsion solution for various tonnage typed vessels. Nuclear power would save, per trip, almost 5000 tons of exposure to fuel price fluctuation, not to forget the advantage of a more stable operation due to the relatively constant low price of nuclear fuel. This thesisis an effort to reveal the advantageous position of nuclear propulsion over conventional propulsion methods for merchant vessels.
Alternative Title
일반상선에 적용 가능한 핵 추진에 대한 연구
Alternative Author(s)
비부브리야 아자리아
Affiliation
조선대학교 대학원
Department
일반대학원 첨단해상운송시스템설계및생산관리학과
Awarded Date
2008-08
Table Of Contents
TABLE OF CONTENTS = 0
초록 = 0
Abstract = 0
1. INTRODUCTION = 1
2. HISTORY OF NUCLEAR POWERED SHIPS = 3
3. POWER PLANTS = 15
4. NUCLEAR POWER RESEARCH = 26
5. ADVANTAGES OVER CONVENTIONAL FUELS = 29
6. SUITABILITY OF REACTOR TYPES FOR MARINE USE = 37
7. OVERVIEW OF NUCLEAR PROPULSION = 61
Degree
Master
Publisher
조선대학교
Citation
Bibhupriya Acharya. (2008). A Feasibility Study of Nuclear Powered Freight Carriers.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/7231
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000231585
Appears in Collections:
General Graduate School > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2009-12-10
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