CHOSUN

브랜드 아이덴티티가 고객충성도에 미치는 효과

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Author(s)
조지선
Issued Date
2012
Abstract
ABSTRACT

The Effects of Brand Identity on Customer Loyalty

by Cho, Ji-seen
Advisor: Park, Jong-chul, Ph. D.
Graduate School of Business Administration,
Chosun University

In this study we examine how brand value and satisfaction affect on the customer loyalty. A model integrating brand identity, perceived value, satisfaction, and customer loyalty is tested using the data of 255 young consumers.
The results of the data analysis showed that brand identity positively influenced on perceived value and customer loyalty. Also, perceived value had a significant impact on satisfaction. Finally, perceived value positively influenced on the customer loyalty, and satisfaction positively influenced on the customer loyalty.
Alternative Title
The Effects of Brand Identity on Customer Loyalty
Alternative Author(s)
Cho, Ji-seen
Department
경영대학원 경영학석사학위과정
Advisor
박종철
Awarded Date
2013-02
Table Of Contents
목 차

표 목차 ..................................................................................................ⅳ
그림목차 ................................................................................................ⅳ
ABSTRACT ..........................................................................................ⅴ

제 Ⅰ 장 서 론 1
제 1 절 문제의 제기 1
제 2 절 연구의 목적 4

제 Ⅱ 장 이론적 배경 5
제 1 절 브랜드 아이덴티티 5
제 2 절 브랜드 아이덴티티가 브랜드 가치에 미치는 영향 7
제 3 절 브랜드 아이덴티티가 만족도에 미치는 영향 9
제 4 절 브랜드 가치->만족도->충성도에 미치는 영향 12
제 5 절 연구모형 13

제 Ⅲ 장 연구방법 및 실증분석 14
제 1 절 표본설계와 자료수집 14
제 2 절 설문대상 및 변수측정 15
제 3 절 신뢰성 및 타당성 검증 17
제 4 절 연구가설 검정 21

제 Ⅳ 장 결 론 23

[참고문헌] 24
[부록] 31
Degree
Master
Publisher
조선대학교 대학원
Citation
조지선. (2012). 브랜드 아이덴티티가 고객충성도에 미치는 효과.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/495
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000263674
Appears in Collections:
Business > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2012-12-21
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