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영어 전문학원의 서비스 마케팅 전략 실행 방안에 관한 연구

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Author(s)
이명자
Issued Date
2008
Abstract
The parents are interested in English education for their children at the early age in internationalization. The installment of English classes in elementary schools was executed since 1997. This reflects that interest about education which become resource of all competitive powers in actuality that country or individual's competitive power is increasing. Marketing is important factor to satisfy customer to take possession of competitive advantage in service market and marketing introduction is essential by corporation activity to achieve corporation's target.
This research examined about English moumou institute in Kwangju area. Also this study is designed to suggest marketing strategy of a children's English language institute. Survey research was done through questionnaires, and also, by making an analysis of the factors that have the most influence on the purchase of educational service.
English moumou institute is empircaled, through analysis of competition institute, interior analysis, business present condition based on actuality data and information. This study is presented that improvement direction and addition strategy direction through product, price, promotion, channel, physical evidence, process, people(marketing mix) to slove the present problem.
We will find Detailed contents which is consisted of 6 chapter.
Alternative Title
A study on the Implementation of Service Marketing Strategy for Children's English Language Institute
Affiliation
조선대학교 대학원
Department
경영대학원 경영학과
Awarded Date
2008-02
Table Of Contents
목차 = I
표목차 = V
그림 목차 = I
ABSTRACT = VI
Ⅰ 서론 = 1
1 문제제기 및 연구목적 = 1
2 연구의 범위 및 구성 = 3
Ⅱ 이론적 배경 = 4
1 서비스 = 4
1) 서비스 개념 = 4
2) 서비스 특성 = 5
2 서비스 마케팅 삼위일체 = 8
3 서비스 마케팅 믹스 = 9
1) 기본적 마케팅 믹스 = 9
(1) 제품(product) = 9
(2) 가격(price) = 10
(3) 유통(place) = 10
(4) 촉진(promotion) = 10
2) 확장된 마케팅 믹스 = 11
(1) 프로세스 = 11
(2) 물리적 증거 = 12
(3) 사람 = 12
3) 4C 관점의 마케팅 = 14
(1) 제품(Product)에서 고객니즈(Customer Needs) 관점으로 = 14
(2) 가격(Price)에서 고객 총비용(Customer Total Cost) 관점으로 = 15
(3) 유통(Place)에서 고객 편리성(Customer Convenience) 관점으로 = 15
(4) 촉진(Promotion)에서 고객 소통(Customer Communication)관점으로 = 16
4 서비스 포지셔닝 = 16
1) 서비스 품질차원에 따른 포지셔닝 = 17
2) 서비스 증거에 따른 포지셔닝 = 17
5 고객만족 = 17
Ⅲ 사교육 서비스 산업 현황 = 19
1 사교육 서비스 = 19
1) 사교육 서비스 정의 = 19
2) 사교육 서비스 시장규모 = 20
3) 사교육 서비스 시장전망 = 20
Ⅳ 잉글리쉬 무무의 마케팅 전략 = 22
1 잉글리쉬 무무 = 22
1) 회사소개 = 22
2) 학습 시스템 = 23
3) 사업현황 = 25
2 경쟁학원 분석 = 26
1) 이보영 영어 = 26
2) 오성식 영어 = 28
3) 한솔 주니어 랩스쿨 = 29
4) 교학사 랩교실 = 31
5) REX 영어교실 = 33
6) GGE 영어 = 34
7) G&B 영어 = 36
3 내부 분석 = 41
1) SWOT 분석 = 41
2) 마케팅 믹스 = 42
(1) 제품 = 42
(2) 가격 = 43
(3) 촉진 = 44
(4) 유통 = 44
(5) 프로세스 = 45
(6) 사람 = 45
(7) 물리적 증거 = 46
Ⅴ 실증 분석 = 47
1 표본 구성 = 47
2 설문 문항 = 49
3 결과 분석 = 50
1) 수강 이유 = 50
2) 학원 선택 이유 = 51
3) 타 학원과의 비교 = 52
4) 비용과 광고 = 53
5) 수업 내용 = 54
6) 서비스 만족도 = 55
7) 영향력 = 56
8) 경로 = 56
9) 교육 서비스 = 57
10) 교육 서비스 개선 부분 = 58
Ⅵ 전략 방안 및 결론 = 59
1 영어학원의 마케팅 전략적 방안 = 59
1) 서비스 마케팅 삼각형 = 59
(1) 외부 마케팅 = 59
(2) 상호작용적 마케팅 = 60
(3) 내부 마케팅 = 60
2) 서비스 마케팅 믹스 = 61
(1) 제품 = 61
(2) 가격 = 62
(3) 촉진 = 62
(4) 유통 = 63
(5) 물리적 증거 = 63
(6) 프로세스 = 64
(7) 사람 = 64
3) 서비스 포지셔닝 = 65
4) 고객만족 = 65
2 잉글리쉬 무무의 운영전략 = 66
3 연구의 한계점 = 68
참고문헌 = 69
부록 = 72
Degree
Master
Publisher
조선대학교
Citation
이명자. (2008). 영어 전문학원의 서비스 마케팅 전략 실행 방안에 관한 연구.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/376
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000231801
Appears in Collections:
Business > 3. Theses(Master)
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  • AuthorizeOpen
  • Embargo2009-12-10
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