CHOSUN

협동학습 모형을 적용한 효과적인 미술학습 지도방안 연구

Metadata Downloads
Author(s)
조미혜
Issued Date
2010
Keyword
협동학습
Abstract
Through cooperative study which is one of the developed study strategies for gaining effective position effect with detailed and structured principle, a structural cooperative studying method is researched which can be applied to class in actual arts curriculum. Based on this, judging that various cooperative study models can bring positive results to students, many types of cooperative studies were investigated and analyzed, and based on the results, various methods for class are intended to be found.
Alternative Title
A study on the effective ness of art teaching methods, applying a cooperative study model
Alternative Author(s)
Cho mi hye
Affiliation
조선대학교 교육대학원
Department
교육대학원 미술교육
Advisor
김익모
Awarded Date
2011-02
Table Of Contents
목 차

ABSTRACT

제1장 서론
제1절 연구의 필요성 및 목적
제2절 연구의 내용 및 방법

제2장 이론적 배경
제1절 협동학습의 이해
1. 협동학습의 개념 및 기본요소
2. 협동학습의 유형 10
3. 협동학습의 교육적 효과

제2절 미술교육에서 협동학습
1. 미술수업에서 협동학습의 의의 및 필요성
2. 미술수업과 협동학습의 상관성
3. 미술수업에서 협동학습의 교육적 효과

제3장 미술수업에서의 협동학습 계획
제1절 미술수업에서 효과적인 학습지도안 구성
제2절 미술수업에서 협동학습의 학습지도안
연구1: 판화수업에 STAD 협동학습 모형 적용하기
연구2: 판화수업에 협동학습 모형 적용하기
연구3: 판화수업에 협동학습 모형 적용하기

제4장 결 론
참고문헌
Degree
Master
Publisher
조선대학교 교육대학원
Citation
조미혜. (2010). 협동학습 모형을 적용한 효과적인 미술학습 지도방안 연구.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/15404
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000241451
Appears in Collections:
Education > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2011-03-03
Files in This Item:

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.