CHOSUN

수학적 창의성에 관한 문항 분석

Metadata Downloads
Author(s)
구경원
Issued Date
2009
Abstract
The importance of Mathematics is more emphasized due to a pursuit of knowledge-based society in 21stcentury as a basic study. Mathematics exists not only for processing data but also for organizing and analyzing data to provide a way of logical thinking. New role of Mathematics is required as mirror of current society for educating people to be more self-driven and initiative to create valuable knowledge escaping from simple calculation on previous curriculum. The purpose of this research is to compare and analyze practices for investigating creativity on five different text book published by the Seventh Revised Public Education Curricular.
Alternative Title
Analysis of Problems relevant to Mathematical Creativity
Alternative Author(s)
Gu, kyung Won
Affiliation
조선대학교 교육대학원 수학교육과
Department
교육대학원 수학교육
Advisor
한승국
Awarded Date
2010-02
Table Of Contents
목 차

ABSTRACT
Ⅰ. 서 론
A. 연구의 필요성 및 목적
B. 연구 내용
C. 연구의 제한점

Ⅱ. 이론적 배경
A. 수학과 교육과정 개정
B. 과제 특성 요소의 정의와 특성

Ⅲ. 교과서 연구 방법
A. 문항 분석 방법
B. 교과서 구성

Ⅳ. 교과서 연습 문제 분석
A. 연습문제에 따른 문항 분석
B. 교과서에 따른 영역 문항 분석
C. 과제 특성에 따른 영역 문항 분석

Ⅴ. 결론 및 제언
A. 결론
B. 제언

참고문헌
Degree
Master
Publisher
조선대학교
Citation
구경원. (2009). 수학적 창의성에 관한 문항 분석.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/15201
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000239411
Appears in Collections:
Education > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2010-01-25
Files in This Item:

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.