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중국소비자의 휴대폰 이용만족도와 재 구매의도에 관한 연구

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Author(s)
방염
Issued Date
2018
Abstract
오늘날의 빠르고 편리한 생활 방식에서 휴대 전화는 점점 더 사람들의 삶에 없어서는 안 될 도구가 되고 있다. 다양한 브랜드의 휴대폰 시장에 직면했을 때, 소비자들은 어떤 선택을 하는가?
본 논문은 중국 시장에서 휴대 전화를 사용하는 소비자들에게 초점을 맞추고 있으며 한국과 중국 휴대폰의 만족도와 인기도에 대한 비교 연구를 할 예정이다. 본 연구는 두 브랜드 휴대폰의 가격, 기능, 품질, 브랜드 이미지, 고객 만족도 및 재구매 의도를 비교할 것이다. 각각의 장단점을 분석함으로써, 그들은 마케팅 담당자들이 올바른 마케팅 전략을 세우도록 지도할 수 있다.
동시에, 외국 휴대폰 제조사들은 그들의 제품의 시장 점유율을 높이기 위해 중국 시장에 진출하거나 중국 시장의 발전에 대응할 수 있다. 이 기사를 통해 중국 휴대폰 제조사들은 해외 휴대폰 브랜드가 중국 시장에 진입하면 전략적 예측을 할 수 있다. 이러한 연구 자료를 통해, 그들은 자신들의 단점을 발견하고 그에 상응하는 전략을 수립할 수 있다.
중국 휴대폰 소비자들의 만족도와 구매 의도에 대한 비교 연구는 다음과 같다.
중국 휴대 전화 소비자들이 휴대 전화를 사하면 가격, 기능, 품질, 브랜드 이미지가 제품 만족도와 구매 의도에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보인다. 이 같은 비교를 통해 한국의 휴대 전화 브랜드 이미지가 중국 현지 브랜드 이미지보다 낮기 때문에 국내 휴대 전화 시장의 인지도를 높이고 브랜드 이미지를 높여야 중국 시장에 성공할 수 있다. 동시에, 한국의 휴대폰 가격 지수는 중국의 국내 휴대폰 가격 지수보다 높다. 일정 수준의 성능을 유지하고 가격을 낮출 수 있다면 중국 휴대 전화 시장 점유율을 높일 수 있을 것으로 기대된다.
연구를 통해 중국의 휴대 전화 브랜드가 1위 자리를 지키려면 휴대 전화 성능을 향상해야 한다는 결론을 내릴 수 있다. 이것이 고객 만족을 높이는 유일한 방법이며, 이는 구매 의향에 긍정적 인 영향을 미친다. 한국 휴대 전화가 중국 시장에서 다른 나라의 휴대 전화 브랜드를 누르려면 기존의 브랜드 이미지를 바탕으로 기술력을 높이고, 단말기 가격을 낮추는 것이 필수다.
그들은 휴대 전화에 대한 소비자 수요를 충족시키기 위해 최선을 다해야 한다. 가격 인상과 홍보 강화를 통한 휴대 전화 판매 및 소비자 재 구매의도를 확대하는 것이다.|In today's fast-paced and convenient lifestyle, mobile phones are increasingly becoming an indispensable tool in people's lives. When faced with various brands of mobile phone market, what choices do consumers choose?
This article focuses on the mobile phone consumers in the Chinese market and will conduct a comparative study on the satisfaction and repurchase intentions of Korean and Chinese mobile phones. This article will compare the price, functionality, quality, brand image, customer satisfaction and repurchasing intentions of the two brands of mobile phones. By analyzing their respective advantages and disadvantages, they can guide marketers to establish correct marketing strategies
At the same time, through this article, foreign mobile phone manufacturers can prepare to enter the Chinese market or respond to the development of the Chinese market, in order to increase the market share of their products. Through this article, Chinese mobile phone manufacturers can make strategic predictions when foreign mobile phone brands enter the Chinese market. Through these research data, they can find out their drawbacks and establish corresponding strategies.
The comparative research concerning the satisfaction and repurchasing intention of the Chinese mobile phone consumers are as follows:
When Chinese mobile phone consumers purchase mobile phones, the price, function, quality and brand image of mobile phones will have a positive impact on their product satisfaction and repurchase intentions. Through the comparison of this study, the Korean mobile phone brand image is lower than that of the Chinese local brand image in China, so the Korean mobile phone should expand publicity and enhance the brand image so that the Korean mobile phone brand can successfully enter the Chinese market and take the lead in seizing the market share. At the same time, the price index of Korean mobile phones is higher than that of Chinese local mobile phone price index. If it can maintain a certain level of performance and reduce the price of mobile phones, it will hopefully occupy more of the Chinese mobile phone market.
Through the study of this article, we can conclude that if Chinese mobile phone brands want to remain first, they must improve the performance of mobile phones. This is the only way to increase customer satisfaction, which will have a positive impact on buyback intentions. If Korean mobile phones are to continue to develop and beat other countries' mobile phone brands, they must upgrade their brand image on the basis of the original and ensure the technological level while reducing the price of mobile phones. They should do their best to meet consumer demand for mobile phones. At the same time, let consumers buy cheaper domestic mobile phones than other countries and higher quality in order to increase consumer satisfaction and have a positive impact on buyback intentions.
Alternative Title
A Study on Chinese Consumers' Purchasing Satisfaction repeat-order intention for Mobile Phones
Alternative Author(s)
FANG YAN
Department
일반대학원 무역학과
Advisor
이제홍
Awarded Date
2018-08
Table Of Contents
초록 iii

제 1 장 서론
제1절 연구의 배경 및 목적 1
제2절 연구의 방법 및 구성 2

제 2 장 중국 휴대폰시장 현황 및 특성
제1절 중국 휴대폰시장의 형황과 특성 4
제2절 한·중 휴대폰의 중국시장 진출현황 6

제 3 장 이론적 연구
제1절 휴대폰의 가격 12
제2절 휴대폰의 품질 15
제3절 휴대폰의 기능 17
제4절 브랜드 이미지 18
제5절 고객만족도 20
제6절 재 구매의도 24

제 4 장 연구의 설계 및 가설 수립
제1절 연구의 설계 26
제2절 연구의 변수설정 26
제3절 연구의 모형 수립 27
제4절 연구의 가설 수립 29

제 5 장 연구 분석결과
제1절 연구의 일반적 특성 분석 32
제2절 연구의 타당성 및 신뢰성 분석 34
제3절 연구 가설 검증 37

제 6 장 결론 및 시사점
제1절 분석결과 44
제2절 시사점 45

ABSTRACT 47
참고문헌 49
부록: 설문지 56
강사의 글 65
Degree
Master
Publisher
조선대학교
Citation
방염. (2018). 중국소비자의 휴대폰 이용만족도와 재 구매의도에 관한 연구.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/13673
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000266987
Appears in Collections:
General Graduate School > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2018-08-24
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