CHOSUN

복합문화공간의 서비스품질이 고객만족, 구전의사 및 재방문 의도에 미치는 영향

Metadata Downloads
Author(s)
이관우
Issued Date
2016
Abstract
The purpose of this study was to identify the effect of Cultural Complex Space’s quality on customer satisfaction, word of mouth and revisit intention. For this purpose, this study used convenience sampling method with the 380 subjects who visited at Asian Culture Complex and chose 350 questionnaires excluding 30 unsuitable for the data. These data were processed using SPSS Version 23.0. After test of goodness of model fit and verifying individual hypothesis. The results were as followings. First, service quality had a significant effect on customer satisfaction. Second, service quality had a significant effect on word of mouth. Third, service quality had a significant effect on revisit intention. Fourth, customer satisfaction had a significant effect on word of mouth. Fifth, customer satisfaction had a significant effect on revisit intention.
Alternative Title
The Effect of Cultural Complex Space’s Service Quality on Customer Satisfaction, Word of Mouth and Revisit Intention : focused on Asian Culture Complex
Alternative Author(s)
Lee, Kwan Woo
Affiliation
조선대학교 대학원
Department
일반대학원 문화학과
Advisor
송선기
Awarded Date
2017-02
Table Of Contents
목 차

제1장 서론
제1절 연구배경
제2절 연구목적
제3절 연구방법 및 구성
1. 연구방법
2. 연구구성
제2장 이론적 배경
제1절 복합문화공간에 대한 이론적 배경
1. 문화의 개념
2. 문화공간의 개념 및 분류
가. 문화공간의 개념
나.문화공간의 분류
3. 복합문화공간의 개념
제2절 서비스품질에 대한 이론적 배경
1. 서비스의 개념 및 특성
2. 서비스품질의 개념
3. 서비스품질의 구성요인
제3절 고객만족, 구전의사 및 재방문 의도에 대한 이론적 배경
1. 고객만족
2. 구전의사
3. 재방문 의도
제3장 연구방법
제1절 조사대상
제2절 연구모형 및 가설설정
1. 연구모형
2. 연구가설
3. 변수의 조작적 정의
제3절 실증연구의 설계
1. 설문지 구성
2. 분석방법
제4장 연구결과
제1절 조사대상자의 인구통계학적 특성
제2절 측정항목의 타당성과 신뢰도 검증
1. 복합문화공간의 서비스품질에 대한 타당성과 신뢰도 분석
2. 고객만족에 대한 타당성과 신뢰도 분석
3. 구전의사에 대한 타당성과 신뢰도 분석
4. 재방문 의도에 대한 타당성과 신뢰도 분석
제3절 요인별 신뢰도 검증
제4절 연구가설 검증
1. 복합문화공간의 서비스품질이 고객만족에 미치는 영향
2. 복합문화공간의 서비스품질이 구전의사에 미치는 영향
3. 복합문화공간의 서비스품질이 재방문 의도에 미치는 영향
4. 복합문화공간에 대한 고객의 만족이 구전의사에 미치는 영향
5. 복합문화공간에 대한 고객의 만족이 재방문 의도에 미치는 영향
6. 매개효과 분석결과
제5절 분석결과 요약
제5장 결론
제1절 연구요약 및 시사점
제2절 한계점 및 제언
참고문헌
ABSTRACT
설문지
Degree
Master
Publisher
조선대학교 대학원
Citation
이관우. (2016). 복합문화공간의 서비스품질이 고객만족, 구전의사 및 재방문 의도에 미치는 영향.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/13115
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000266027
Appears in Collections:
General Graduate School > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2017-02-21
Files in This Item:

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.