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집중질량 변화에 따른 수중 고속 운동체 구조 안정성 해석

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Author(s)
오경원
Issued Date
2015
Abstract
In this paper, the effect of the position and size of a lumped mass on the structural stability of a high speed underwater vehicle is presented. For simplicity, a real vehicle was modeled as a follower force subjected beam that was resting on an elastic foundation, and the lumped mass effect was simplified as an elastic intermediate support. The stability of the simplified model was numerically analyzed based on the Finite Element Method (FEM). This numerical simulation revealed that flutter type instability or divergence type instability occurs, depending on the position and stiffness of the elastic intermediate support, which implies that the instability of the real model is affected by the position and size of the lumped mass.
Alternative Title
Structual Stability Analysis Accoding to the Lumped Mass of High Speed Vehicles in Underwater
Alternative Author(s)
OH, Kyungwon
Department
일반대학원 항공우주공학과
Advisor
공창덕
Awarded Date
2015-08
Table Of Contents
제 1 장 서 론
제 1 절 연구배경
제 2 절 연구내용 및 범위
제 3 절 선행연구 분석
1.1 수중 고속 운동체 동특성
1.2 비보존시스템의 종동력 연구동향
1.3 초공동기술을 이용한 수중 고속 운동체 개발동향
제 2 장 수중 고속 운동체 초공동 현상
2.1 초공동현상
2.2 초공동현상 원리
2.3 공동표면에서의 속도
2.4 유동의 막힘 현상
2.5 소결론
제 3 장 고속운동체의 종동력에 대한 이론적 배경
3.1 수학적 모델
3.2 에너지와 가상일
3.3 운동방정식과 경계조건
3.4 동적해석
3.5 안정성 판별
제 4 장 초공동 유속하에 수중 고속 운동체 구조적 특성
4.1 수학적 모델
4.2 운동방정식과 경계조건
4.3 수치해석 결과 및 고찰
제 5 장 초공동 유속하에 수중 고속 운동체 구조 안정성 해석
5.1 수학적 모델
5.2 운동방정식
5.3 고유치 문제
5.4 모드형상
5.5 동적응답
5.6 수치해석 결과 및 고찰
5.7 소결론
5.8 기타 다양한 조건의 해석 결과
제 6 장 결론
참고문헌
Degree
Doctor
Publisher
조선대학교
Citation
오경원. (2015). 집중질량 변화에 따른 수중 고속 운동체 구조 안정성 해석.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/12558
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000265122
Appears in Collections:
General Graduate School > 4. Theses(Ph.D)
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  • AuthorizeOpen
  • Embargo2015-08-25
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