CHOSUN

2015 개정 교육과정에 따른 중학교 1학년 수학교과서 분석

Metadata Downloads
Author(s)
김혜지
Issued Date
2020
Keyword
2015 개정 교육과정, 중학교 1학년 수학교과서, 함수 영역, 그래프
Abstract
The informal graph was introduced for the first time in function domain in the middle school mathematics curriculum revised in 2015. The study is on an analysis of the content of the graph which is in the seventh mathematics textbook according to the curriculum revised in 2015, and to established framework of the elements of the representation and interpretation of the graph. This study executed cross analysis by textbook system, textbook, and the number of the graph drawn on a coordinate plane on the representation and interpretation of the graph. This thesis shed light on developing the practical textbook which has characteristic respectively, while adjusting the scope of the elements of the representations and interpretations of the graph.
Alternative Title
Analysis of the Seventh Grade Mathematics Textbook According to the Curriculum Revised in 2015: Focused on the Graph of Function Domain
Alternative Author(s)
Kim Hye Ji
Affiliation
조선대학교 교육대학원
Department
교육대학원 수학교육
Advisor
황혜정
Awarded Date
2020-02
Table Of Contents
Ⅰ. 서론

Ⅱ. 이론적 배경
1. 그래프의 의미와 유형
2. 그래프의 표현과 해석
3. 그래프의 교과서 비교에 관한 선행 연구 조사

Ⅲ. 연구 방법
1. 분석 대상
2. 분석틀

Ⅳ. 연구 결과
1. 그래프의 정의
2. 교과서 체제별 비교
가. 도입
나. 본문 예제 및 문제
다. 중단원 평가 문제
라. 대단원 평가 문제
마. 역량반영 과제
바. 읽기자료
3. 교차분석
4. 그래프 개수

Ⅴ. 결론 및 제언

참고문헌
Degree
Master
Publisher
조선대학교 교육대학원
Citation
김혜지. (2020). 2015 개정 교육과정에 따른 중학교 1학년 수학교과서 분석.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/16345
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000281988
Appears in Collections:
Education > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2020-02-26
Files in This Item:

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.