CHOSUN

중학교 수학에서 기하학에 관한 연구 : 중학교 3학년 교과서를 중심으로

Metadata Downloads
Author(s)
고경선
Issued Date
2006
Abstract
In this thesis, for the improvement of the geometry education
in middle school we propose the in this thesis
(1) Approve the educational value of Euclidean geometry that is an archetype of deductive thinking and a foundation of axiomatic methods.
(2) Promote student' effective learning using computers and GSP which are visualizing tools.
(3) Create a positive attitude toward solving problems through geometry education.
(4) Develop teaching materials and methods which give much value to geometry
(5) Develop continuous teaching contents for geometry education to be effective
Alternative Title
A Study of Geometry in the middle School mathematics : Focused on the Third-grade Textbooks of the Middle school
Alternative Author(s)
Ko, Kyung seon
Affiliation
조선대학교 교육대학원
Department
교육대학원 수학교육
Advisor
金남길
Awarded Date
2006. 2
Table Of Contents
표목차 = ⅱ
그림목차 = ⅲ
ABSTRACT = ⅳ
Ⅰ. 서론 = 1
1. 연구의 목적 및 필요성 = 1
2. 연구 대상 = 2
3. 연구 방법 = 3
Ⅱ. 기하학에 연구 = 4
1. 기하학의 필요성 = 4
2. 현대 기하 교육의 경향 = 6
Ⅲ. 중학교 3학년 수학과 8종 교과서의 기하학 관련 비교 분석 = 10
1. 교과서 내용 구성 비교 = 10
Ⅳ. 기하학 교육의 개선 방안 = 28
Ⅴ. 결론 및 제언 = 36
참고문헌 = 37
Degree
Master
Publisher
조선대학교 교육대학원
Citation
고경선. (2006). 중학교 수학에서 기하학에 관한 연구 : 중학교 3학년 교과서를 중심으로
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/4503
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000233186
Appears in Collections:
Education > Theses(Master)(교육대학원)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
Files in This Item:

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.