CHOSUN

대학생의 전공몰입과 진로탐색효능감이 직업탐색행동과 취업에 미치는 영향에 관한 연구

Metadata Downloads
Author(s)
박민경
Issued Date
2009
Abstract
This thesis is designed to analyze A study of university student's in Gwangju major commitment and career-related self-efficacy on vocational exploration behavior and employment. Specifically, I look at relation of a study of major commit and vocational exploration behavior and 'career search self-efficacy', defined as a self-confidence of an ability for successful career exploratory behavior with vocational exploration behavior with vocational exploration behavior. Finally, I looked into the influence that vocational exploration behavior had on to an employment result. The summary of the result is as follows. Firstly, It turns out to be positive to the dependant job-searching which is a sub-factor of the major absorption and job searching behavior. The second, it is shown that affects interactive job search behavior (under factor of vocational exploration behavior) Positively. The third, it affacts on interactive job search(under factor of vocational exploration behavior) and employment.
Alternative Title
A Study on the University Student's Major Commitment and Career-Related Self-Efficacy onVocational Exploration Behavior and Employment
Alternative Author(s)
park minkyung
Affiliation
조선대학교 경영대학원
Department
경영대학원 경영학석사학위과정
Advisor
정진철
Awarded Date
2010. 2
Table Of Contents
Ⅰ. 서 론
1. 연구의 필요성 및 목적
2. 연구 방법 및 범위

Ⅱ. 이론적 배경
1. 전공몰입
2. 진로탐색효능감
3. 직업탐색행동

Ⅲ. 연구모형 및 연구가설
1. 연구모형의 설계
2. 연구가설의 설정

Ⅳ. 연구방법
1. 변수의 조작적 정의 및 설문지 구성
2. 통계적 분석 방법
3. 표본의 선정

Ⅴ. 실증 분석 결과
1. 표본의 특성
2. 기초통계분석
1) 요인분석
2) 신뢰성 분석
3. 연구가설의 검증
1) 직업탐색행동의 영향에 대한 검증
2) 취업의 영향에 대한 검증


Ⅵ. 결론 및 시사점
1. 연구결과의 요약
2. 시사점 및 연구의 한계점
Degree
Master
Publisher
조선대학교
Citation
박민경. (2009). 대학생의 전공몰입과 진로탐색효능감이 직업탐색행동과 취업에 미치는 영향에 관한 연구
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/1539
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000239301
Appears in Collections:
Business > Theses(Master)(경영대학원)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
Files in This Item:

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.