CHOSUN

도형의 작도법에 관한 고찰

Metadata Downloads
Author(s)
임수희
Issued Date
2009
Abstract
The purpose of this dissertation is to compare / contrast each construction type of high school textbooks and present ways to apply the construction by various means.
I enumerate them in a sequence of the principles of geometry, textbook comparisons and comparisons with other textbooks.
It also contains a multiplicity of ways to use construction of plain figures.
Alternative Title
A study on the Teaching of Construction
Alternative Author(s)
Lim su hee
Affiliation
조선대학교 교육대학원
Department
교육대학원 수학교육
Advisor
한승국
Awarded Date
2010-02
Table Of Contents
목 차

목차 ⅰ
ABSTRACT ⅱ
Ⅰ. 서론 1
A. 연구의 필요성 및 목적 1

Ⅱ. 이론적 배경 5
A. 기하 교육 5
B. 작도 8

Ⅲ. 본론 20
A. 중학교 기하 교육 과정 20
B. 7-나 단계의 작도 문제 24
C. 기본 작도 27
D. 작도의 응용 31
E. 원에 내접하는 정다각형 38

Ⅳ. 결론 42

참고문헌 44
Degree
Master
Publisher
조선대학교
Citation
임수희. (2009). 도형의 작도법에 관한 고찰.
Type
Dissertation
URI
https://oak.chosun.ac.kr/handle/2020.oak/15188
http://chosun.dcollection.net/common/orgView/200000239307
Appears in Collections:
Education > 3. Theses(Master)
Authorize & License
  • AuthorizeOpen
  • Embargo2010-01-25
Files in This Item:

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.